بهائی چه خبر؟

« بر سر رو بهکان شیر نری می آید »

بهائی چه خبر؟

« بر سر رو بهکان شیر نری می آید »

اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم
بهائی چه خبر؟

به بابیان و بهائیان و جوانان ایران و نسل جدیدی که از تاریخ پیدایش بهائیگری اطلاع دقیقی ندارند تقدیم میشود.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله موقع شهادت فرمودند: «... انا خاتم النبیین و اکرم النبیین علی الله عزو جل ...» من خاتم پیامبران و گرامی ترین آنان نزد خدا هستم. خاتمیت .

بهائیت و تناقضات

سه شنبه, ۲۹ دی ۱۳۹۴، ۰۱:۴۲ ق.ظ

بهائیت و بابیت را اگر بتوان به عنوان یک آئین قبول کرد آئینی پر از تناقضات و سوالات بی پاسخ است که یک عقل سلیم نمی تواند با وجود این مسائل و تناقضات آن را به عنوان یک آئین ایدئال برگزیند .

1- آقای عبد البهاء اشاره کرده اند، سراسر تفسیر سوره ی یوسف علی محمد شیرازی به حضرت امام زمان علیه السلام اشاره هایی فرموده اند:...


                             



 " آغاز گفتار نمود و مقام بابیت اظهار و از کلمه ی بابیت مراد او چنان بود که من واسطه فیوضات از شخص بزرگواری هستم که هنوز در پس پرده عزت است و دارنده کمالات بی حصر و حد، به اراده ی او متحرکم و به حبل ولایش متمسک و در نخستین کتابی که در تفسیر یوسف مرقوم نموده در جمیع مواضع خطاب هایی به آن شخص غائب که از او مستفید و مستفیض بوده نموده و استمداد در تمهید مبانی خویش جسته و تمنای فدای جان در سبیل محبتش نموده و از جمله این عبارت است: یا بقیةالله قد فدیت بکلی لک و رضیت السب فی سبیلک و ما تمنیت الا القتل فی محبتک" (1)

سوال : آیا کسی می تواند فدای خودش بشود ؟ آیا می تواند تمنای قتل در راه محبت خودش را داشته باشد ؟ چون بهائیان معتقدند جناب علی محمد شیرازی امام زمان شیعیان و مسلمانان بوده و با ظهور او دین اسلام پایان یافته و دین بهائیت شروع شده است ولی باید به این سوال پاسخ دهند که اگر حسینعلی نوری ( بهاء الله ) پیامبر الهی است و علی محمد شیرازی مبشر او و آئین اواست این بقیه الله کیست که علی محمد شیرازی فدائی اوست و حاضر است اینگونه در راه او ازخود گذشتگی به خرج دهد ؟

 


1- مقاله ی شخصی سیاح، جناب عبدالبهاء، صفحه ی 2)

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی