بهائی چه خبر؟

« بر سر رو بهکان شیر نری می آید »

بهائی چه خبر؟

« بر سر رو بهکان شیر نری می آید »

اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم
بهائی چه خبر؟

به بابیان و بهائیان و جوانان ایران و نسل جدیدی که از تاریخ پیدایش بهائیگری اطلاع دقیقی ندارند تقدیم میشود.

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه وآله موقع شهادت فرمودند: «... انا خاتم النبیین و اکرم النبیین علی الله عزو جل ...» من خاتم پیامبران و گرامی ترین آنان نزد خدا هستم. خاتمیت .
علیمحمد شیرازی علاوه بر ادعای بابیت و مهدویت مدعی تأسیس شریعت جدید و منسوخ نمودن اسلام است و کتاب بیان فارسی و بیان عربی را نیز با هدف تبیین احکام دین جدید نگاشته است. اما جالب است که در کتب وی و در کتب دیگر رهبران به خاتمیت پیامبر اکرم (ص) صریحا اعتراف شده است.

                                                            



اما در مورد خاتمیت حضرت محمد (ص) و پیامبراسلام باید بدانیم علاوه براینکه در قرآن کریم در موارد مختلف بدان اشاره شده است. احادیث زیادی در این زمینه وجود دارد. در سوره احزاب ایه ی 40 خداوند حضرت محمد(ص) را صریحا آخرین پیامبر دانسته است: ماکان محمد ابا احد من رجالکم و لکن رسول الله و خاتم النبیین – محمد پدر هیچ یک از مردان شما نیست.
و لکن رسول الله و خاتم نبیین است و در این زمینه بی مناسبت نیست ازکتابهای باب و بهاء شواهدی درباره خاتمیت ذکر گردد.

1-علیمحمد راجع به دین اسلام میگوید این شریعت مقدسه اسلام نسخ نخواهد شد بلکه حلال محمد حلال الی یوم القیامه و حرام محمد حرام الی یوم القیامه(1)

2- میرزاحسینعلی بهاء  می گوید الصلاه  و السلام علی سیدالعالم و مربی الامم الذی انتهت الرساله و النبوه سلام و درود بر سید عالم و مربی امم حضرت محمد(ص) که به وجود او رسالت و نبوت به انتها رسید(2)

3-   درترجمه ایه 40 سوره احزاب از قول میرزا حسینعلی بهاء می نویسد که رسالت و نبوت به حضرت محمد (ص) ختم گردید و مقام خودش رسالت و نبوت نبوده و نیست. در اینجا این سوال مطرح میشود که باتوجه به مطالب یاد شده آیا بهائیان میرزا علیمحمد شیرازی را و میرزا حسینعلی را به چه مقامی می شناسند و خلاصه اینکه اقایان چکاره هستند(3)



1- صحیفه ی عدلیه صفحه5
2-
اشراقات صفحه 293
3- رحیق مختوم  جلد صفحه  
و صفحه 114 کتاب قاموس توقیع جلد 1
78
1


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی