بهائی چه خبر؟

« بر سر رو بهکان شیر نری می آید »

بهائی چه خبر؟

« بر سر رو بهکان شیر نری می آید »

اللهم صل علي محمد و ال محمد و عجل فرجهم
بهائی چه خبر؟

به بابیان و بهائیان و جوانان ایران و نسل جدیدی که از تاریخ پیدایش بهائیگری اطلاع دقیقی ندارند تقدیم میشود.

سيد علي خان مدني :خاتم به معني آخر است و با آن حضرت (پيامبر اكرم ص ) باب نبوت بسته و ختم گرديد .(شرح صحيفه ي سجاديه ) لطفا با نظرات خود مارا ياري فرمائيد .

دلیل تقریر

شنبه, ۸ اسفند ۱۳۹۴، ۰۱:۳۷ ق.ظ

ادعا داشتن: رکن اول «دلیل تقریر» در بهائیت

از بدیهیات است که مدعی هر مقام و منصبی برای اثبات دعوی خویش باید دلیل اقامه کند. پیامبران خدا نیز برای اثبات ادعای خویش، با اتکال به پروردگار جهان و بدون اسباب ظاهریه، از خود چیزهائی نشان می‏دادند که بشر عادی از آوردن مثل ان عاجز وناتوان بود که اصطلاحا به معجزه تعبیر کرده اند

                                    
                                                           


تمام ادیان الاهی نیز برای پیامبران خویش معجزاتی را در کتابهایشان ذکر کرده اندمثل معجزات حضرت عیسی (ع) ومعجزات پیامبر اسلام (ص) ،که حتی در کتب انجیل و تورات امروزی نیز دیده می شود. اما مدعیانی دروغینی که این توان را ندارند موارد مضحکی را دلیل و بینه بر ادعای خویش بیان کرده اند...

ابوالفضل گلپایگانی در کتاب «فرائد» صفحه 61 به پیروی از نحوه استدلالات حسینعلی نوری در کتاب «ایقان» به «دلیل تقریر» تمسک جسته است و آن را دلیل صدق مدعی خویش قرار داده است. و دلیل تقریر را متشکل از این چهار رکن بیان کرده است:

1_ ادعا داشتن  2_کتاب آوردن  3_نفوذ داشتن  4_استقامت کردن

                   ازکرامات شیخ ما این است                  عسل راخورد وگفت شیرین است

اما چیزی که بسیار مبرهن است مبهم بودن این دلیل است که در این پست به نقد دلیل ادعا می پردازیم.

ادعــا:

1_ ادعاهای علی محمد شیرازی:

او در ابتدا ادعای بابیت امام زمان(عجل الله) را می کند،یعنی کسی که با امام زمان ارتباط دارد و رسماً از طرف ایشان اختیاراتی دارد.[1]

در ادامه وقتی فضا را مناسب می بیند ادعای قائمیت می کند و خود را به عنوان امام دوازدهم شیعیان می خواند[2] و بعد از آن ادعای نبوت می کند[3]   و در پایان گامش را در نقطه نهایی گذاشته و مدعی الوهیت و خدایی می شود[4]

2_ ادعاهای حسینعلی نوری معروف به بهاء:

او نیز مانند علی محمد شیرازی معروف به باب در ابتدا ادعای من یظهره اللهی(همان رکن رابع معروف در شیخیه) می کند

و در ادامه گامش را بالا نهاده و ادعای نبوت می کند[5]

به دنبال آن مدعی الوهیت نیز می شود[6]

دونکته:

1- قران کریم سوره احزاب ایه 40 صریحا میفرماید : مَّا کَانَ مُحَمَّدٌ أَبَا أَحَدٍ مِّن رِّجَالِکُمْ وَلَکِن رَّسُولَ اللَّهِ وَخَاتَمَ النَّبِیِّینَ پیامبر اکرم (ص) رسول الله و خاتم النبیین است

2 - درحدیثی از حضرت رضا (ع) امده است :

وَ شَرِیعَةُ مُحَمَّدٍ ص لَا تُنْسَخُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ وَ لَا نَبِیَّ بَعْدَهُ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَةِ فَمَنِ ادَّعَى بَعْدَهُ نُبُوَّةً  أَوْ أَتَى بَعْدَ الْقُرْآنِ بِکِتَابٍ فَدَمُهُ مُبَاح‏

و شریعت پیغمبر اکرم (ص) نسخ نشود تا روز قیامت و پیغمبرى بعد از او تا روز قیامت نیست پس هر کسى ادعا کند پیغمبرى را بعد از حضرت ختمى مرتبت یا کتابى بعد از قرآن بیاورد خون او مباح میباشد(7)

 سوال ؟

  ما کدام ادعای بزرگان بهائی را قبول کنیم و بپذیریم!؟ به کدامشان تمسک کنیم!؟ کدام کلامشان راست است!؟

 اگر شرایط مهیا می شد قدم بعدی را به کدام مرتبه می گذاشتند!؟ آیا مرتبه ای دیگر هم وجود دارد که سران بهائی ها آن را ادعا نکرده باشند؟!!!!!!!!!


1- شرح سوره یوسف

2- الواح صفحه 17

3-مفاوضات صفحه 124

4- لوح هیکل صفحه 5

5- اقتدارات صفحه 54

6-اقدس صفحه 6

7- عیون اخبار الرضا ج 2 ص 80

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی