علیمحمد باب امام زمان است یا خود امام زمان؟!!
یکی از اوامر مبارکه در رساله خصائل سبعه این است که بر اهل ایمان واجب است در اذان نماز جمعه اشهد أن علیا قبل نبیل(محمد)باب بقیة الله را اضافه کنند(1)...
ملا صادق خراسانی در آن ایام منبر وعظ و نصیحت داشت چون بر این امر مبارک اطلاع یافت، بی تردید به اجرای آن اقدام کرد و در مسجد نو که امام جماعت بود، اذان نماز را با دستور مذبور انجام داد، مردم جمیعا سراسیمه شدند.
باز راجع به بابیت، خود علی محمد گفتگوئی با میرزا محیط کرمانی دارد(2) که علی محمد به محیط میگوید: اکنون من به تو میگویم هیچ کس بجز من در شرق و غرب عالم نیست که خود را باب معرفة الله معرفی کند برهان من همان دلیل و برهان جدم رسول الله صلی الله علیه و اله است، هر چه میخواهی از من بپرس، تا من الان در همین جا جواب تو را در ضمن آیات مبارکه که مثبت ادعای من است بدهم، اینک تو را مخیر قرار میدهم که یا امر مرا از دل و جان بپذیری و یا آنکه علنا اعتراض کنی و رد ادعای من نمائی!.
سوال : بالاخره علیمحمد باب امام زمان است یا خود امام زمان ؟ اگر خود امام است و به قول بهائیت ادعای قائمیت داشته پس این شهادت چیست ؟ آیا تقیه کرده و حال آنکه تقیه بر آنها و بزرگانشان حرام است ؟ آیا شرایط او از پیامبر و دیگر ائمه سخت تر بوده که ابتدا ادعای بابیت کرده تا بعد ادعای قائمیت کند ؟ اصلا آیا گمراه کردن مردم در عدم شناخت امام زمان و طبق روایات مردن به مرگ جاهلی در صورت عدم شناخت امام زمان کار موجهی است ؟ اگر او واقعا باب امام زمان و قریه ظاهره است آیا استاد او یعنی سید کاظم مقام بالاتری نداشته است که نام او در اذان نباید گفته شود ولی به بابیت علی محمد شیرازی در اذان شهادت داده شود؟
1-
در صفحه ی 122 مطالع الانوار، و134 بدیع، سطر 6،
2- تاریخ بدیع در صفحه ی 112 سطر 13